Tilbage til nyheder

Referat fra generalforsamlingen 2014

9 marts 2014

Referat fra generalforsamlingen den 7. februar

Fredag den 7. februar var der indkaldt til generalforsamling i Gjesinghus ved Auning. Aftenen startede med spisning for 40 tilmeldte. Efter spisningen blev afholdt generalforsamling, hvor endnu flere medlemmer som mødte op til. Der blev budt velkommen af formanden og Svend Andersen blev valgt som dirigent. Han takkede for valget og styrede generalforsamlingen på bedste vis.

Årets gang i Fjordhestens Venner Kronjylland blev nævnt med diverse aktiviteter, hvor den første er generalforsamlingen. Derefter fulgte et Klargørings- og Mønstringskursus i april, hvor der også blev afholdt Plagskue i Thorsø med 23 tilmeldte. Landbrugsmessen Gl. Estrup med udstilling og kvadrille opvisning både lørdag og søndag. I Juni var der køre/ridetur i Mols bjerge med 13 ryttere og 7 vogne i fint vejr gennem landskabet. FVK viste igen deres fine kvadrille på Landskuet i Herning med store klapsalver fra tilskuerne. Udstillingerne fortsatte med Regionalkåring og senere Hingstekåring samt Følskue som den sidste udstilling. Som i 2012 blev der igen afholdt Jagtridning ved Grenå med 15 ryttere. Stævnet i Harridslev talte 72 starter i dressur og 25 i spring. Årets sidste køre/ridetur var i Fussingø med 3 vogne og 4 ryttere. Der var igen kamp om de bedste stævneresultater, som Lisbeth havde talt sammen, og der var diplom til de 3 bedste; 1) Charlotte Mouridsen (87 point med Kiwi Hovborg), 2) Lisbeth Pedersen (85 point med Landevejens Pil) og 3) Charlotte Mouridsen (74 point med Primula).

Regnskabet blev fremlagt med et underskud, som dog skyldes køb af ny hjemmeside, men blev godkendt af de fremmødte. Kontingentet forblev uændret.

Valgt til bestyrelsen blev Josefine Gørup Nielsen og Charlotte Mouridsen, Janne Andersen ønskede ikke genvalg og i stedet blev Morten Steen valgt ind. Tina Dalsgaard ønskede ikke genvalg som suppleant, og Zenia Viby blev valgt ind. Revisor blev Hans Peter Rønstrup.

Der var ikke nogle indkomne forslag til bestyrelsen. Aktiviteter for 2014 blev nævnt, og der ønskes et stort fremmøde af medlemmer til alle disse aktiviteter. Der var under evt. nogle forslag som bestyrelsen arbejder videre med.

Aftenen sluttede med kaffe og et kæmpe kagebord .

Konstituering af bestyrelsen

Formand : Steen Thomsen